ناجی محی الدین زاده:

دهه فجر انقلاب اسلامی نماد پایداری و پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهشناهی است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293875|20:51 - 1394/11/11
نسخه چاپی
 دهه فجر انقلاب اسلامی نماد پایداری و پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهشناهی است
ناجی محی الدین زاده گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی نماد پایداری و پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهشناهی با قدمت 2500 ساله و وجود ظلم و استبداد و دیکتاتوری است که سرانجام این رژیم با اتحاد و یکپارچگی کامل ملت ، ریشه کن گردید.

به گزارشهزار ماسوله، یکی از مبارزین انقلاب که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پاوه به سر می برد در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به ایام 12 بهمن 57 تا روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ یادآور روزی است که امام خمینی(ره) پس از 15  سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال بی نظیر ملت قرار گرفت و بعد از آن این روز به عنوان آغاز روز دهه فجر، مشخص شد.

 

ناجی محی الدن زاده افزود: این روز یادآور استقبال ملت از حضرت امام خمینی(ره) در کشور بود و در شهرستان پاوه نیز با توجه به آنکه مردم پاوه از دیگر مناطق و شهرستان های دیگر به جهت انکه زودتر علیه رژیم شاهنشاهی وارد صحنه شده بودند، متفاوت بود و همزمان با ورود امام خمینی(ره) به خاک ایران، با توجه به محدود بودن امکانات در آن زمان، مردم این شهرستان نیز به جشن و شادی پرداخته و استقبال بی نظیری را در این منطقه بوجود اورده و شعارهای پیروزی را سر دادند.

 

وی گفت: علی رغم حاکمت رژیم شاهنشاهی با اعمال فشار و نفوذ خرابی را که در این منطقه حاکم کرده بود ، مردم سرور و شادمانی خود را در صحنه انقلاب بروز داده و به خیابان ها امدند.

 

وی ادامه داد: ورود امام خمینی(ره)به کشور باعث خوشحالی و دلگرمی مردم و ناامیدی عوامل بازمانده رژیم شاهنشاهی گردیده بود که از آن زمان به بعد هر روز مردم با انواع مختلف اعتراض خود را علیه ان عوامل ابراز می کردند و به تظاهرات می پرداختند و همگام و متحد با هم در روز 22 بهمن را که روز پیروزی بود به وجود آوردند و این روز به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب نوپا ثبت شد.

 

این سرهنگ بازنشسته تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی نماد پایداری و پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهشناهی با قدمت 2500 ساله و وجود ظلم و استبداد و دیکتاتوری است که سرانجام این رژیم با اتحاد و یکپارچگی کامل ملت ، ریشه کن گردید.

 

وی افزود: روز 12 تا 22 بهمن توسط مردم ثابت شد که ملتی که بخواهد می تواند با فدا کردن جان خود به این حاکمیت ظالم پایان دهند.

 

وی مهمترین ویژگی انقلاب را اتحاد و رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: نشان دادن راه وروش درست به این ملت توسط ایشان، باعث شد تا این انقلاب به نقطه پیروزی برسد و قطعا چون این انقلاب انقلابی مردمی و ایدئولوژیک بود،همچنان ماندگاری دارد.

 

وی ادامه داد: همانطور که با ورود حضرت امام به این مملکت ، شادی و خوشحالی را در سراسر کشور به همراه آورد، مردم این شهرستان نیز و با توجه به آنکه تحت فشار حاکمیت رژیم پهلوی بودند، شور و هیجان خاصی برای حضور در صحنه های انقلاب را با پخش اعلامیه ها و سر دادن شعارهای پیروزی که بعضا مورد سرکوب عوامل شاهنشاهی قرار می گرفتند، در خود داشتند.

 

این مبارز انقلابی گفت: چون انقلاب ، انقلابی مردمی بود، تمامی گروهها و احزاب به صورت یکپارچه این انقلاب را به وجود آوردند، و این گروهها و احزاب هرکدام در سرنگون کردن رژیم شتم شاهی تلاش می کردند.

 

وی ادامه داد: هنوز مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که فعالیت گروههای ضد انقلاب شروع شد و اهداف و مقاصد خود را در براندازی جمهوری اسلامی در پیش گرفتند و در این منطقه نیز با وجود انکه طرفدار خاصی را نداشتند بلکه مردم با تشکیل مکتب قرآن و حمایت جمهوری اسلامی و برگزاری کلاسهای قران کریم جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری به این سو می آمدند.

 

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، من در آن زمان مقطع تحصیلی راهنمایی را می گذراندم که یک نوبت از روز را در مدرسه به کسب دانش سپری می کردیم و نوبت دوم را نیز با انجام امورات و فعالیتهای فرهنگی در ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد می گذراندیم.

 

این سرهنگ بازنشسته با بیان اینکه شهرستان پاوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی متفاوت تر از بقیه شهرستان ها بود گفت: مردم پاوه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در چندین جبهه علیه رژیم ستم شاهی، گروهک های ضد انقلاب داخلی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به مقابله پرداخته و مردم به صورت خودجوش در صحنه های انقلاب حضور پیدا می کردند.

 

وی در پایان گفت: برنامه های دهه فجر نیز در سالهای بعد از پیروزی انقلاب و از سال 1360 به بعد منسجم تر از سالهای قبل از آن برگزار می شد و ان برنامه هایی که در مساجد این منطقه و از تمامی روستاها برگزار می شد با برنامه های گرامی داشت این ایام در مراکز استان نیز به سبب وجود شخصی چون ماموستا ملا قادر قادری در این شهرستان در متحد نمودن مردم هم خوانی داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد