شهیدی که یک روز قبل از پیروزی انقلاب در پاوه به شهادت رسید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293918|23:29 - 1394/11/21
نسخه چاپی
شهیدی که یک روز قبل از پیروزی انقلاب در پاوه به شهادت رسید
شهید در همان ابتدا نسبت به تبعیض در جامعه و فساد دولت شاهنشاهی به صف مبارزه بر علیه حکومت پهلوی روی آورد ودر تشکل های ضد رژیم، حضوری پررنگ داشت.

به گزارشهزار ماسوله، در پی وقوع انقلاب در ایران ، و پایداری و ایستادگی مردم در برابر رژیم شاهنشاهی و با التبع ان در شهرستان پاوه افراد زیادی در راه این انقلاب به درجه شهادت نائل امدند.

 

در شهرستان پاوهشهید اسکندر لطفیاز جمله کسانی بود که با ایستادگی در برابر رژیم ستم شاهی در پاوه در یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در روز 21 بهمن ماه سال 57 به شهادت رسید.

 

زندگی نامه مختصری از این شهید را از زبان فرزند ایشانفرزاد لطفیکارمند اداره ارشاد اسلامی پاوه می خوانیم.

 

فرزاد لطفی گفت: مرحوم پدرم در سال 1310 در خانواده مذهبی در روستای ساتیاری از توابع بخش باینگان دیده به جهان گشود.

 

وی افزود: شهید تنها فرزند خانواده بود که در سایه تعلیمات پدر که از دراویش تکیه باینگان بود دوران نوجوانی وجوانی را پشت سر گذاشت.

 

وی ادامه داد: ایشان به دلیل نبودن امکانات در آن زمان ، فقط تا دوره ابتدایی موفق به ادامه تحصیل شد و به دلیل مشکلات مالی و مریضی پدر به ناچار مشغول به کار کردن شد واز روستا به شهر پاوه مهاجرت کرد.

 

وی گفت: پس از آن و رسیدن دوره سنی ایشان به میانسالی ، توانست یکی از تجار و بازرگانان منطقه، با خرید و فروش کالاهای اساسی روز در این شهرستان و در استان ، شود.

 

وی ادامه داد: شهید در همان ابتدا نسبت به تبعیض در جامعه و فساد دولت شاهنشاهی به صف مبارزه بر علیه حکومت پهلوی روی آورد ودر تشکل های ضد رژیم، حضوری پررنگ داشت.

 

فرزاد لطفی خاطر نشان ساخت: تبعیض و نفرت وی از رژیم شاهنشاهی با ایجاد ظلم و ستم بر مردمان، روز به روز بیشتر می شد و با توجه به انکه کسی جرات حرف زدن را در بیان ظلم و ستم نیرورهای رژیم بر مردم، نمی توانست بر زبان اورد، هر روز نفرت وی از این رژیم ستم شاهی بیشتر می شد.

 

وی گفت: با نمود فعالیتهایی از نیروهای انقلابی بر ضد رژیم شاهنشاهی قبل از وقوع انقلاب ، مرحوم پدرم با همراهی این نیروهای انقلابی بر ضد رژیم ستم شاهی در پاوه به پا خاستند.

 

وی افزود: با بروز جریانات سیاسی در کشور و در شهرستان پاوه در سال 57 و با آمدن حضرت امام (ره) فعالیتهای آنان نمود بیشتری پیدا کرد .

 

وی تصریح کرد: تا اینکه در 21بهمن ماه 57 با گروهی از تظاهرات کنندگان که به رهبری حاج ماموستا ملا قادر قادری اما جمعه پاوه جهت تسخیر شهربانی به انجا هجوم اورده بودند در آن درگیری بین طرفین به درجه رفیع شهادت نائل امد.

 

وی در پایان گفت: از ان شهید والا مقام چهار فرزند به ارمغان مانده است که دو پسر و دو دختر می باشند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد