توسعه دامداری‎های کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی/تلاش بانوان این شهرستان در تحقق اقتصاد مقاومتی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294711|17:00 - 1395/05/16
نسخه چاپی
توسعه دامداری‎های کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی/تلاش بانوان این شهرستان در تحقق اقتصاد مقاومتی
خانم آرزو عبدالهی گفت: راه اندازی این گونه دامداری ها می تواند به اشتغال زایی جوانان حتی زنان هم کمک فراوانی بکند .

به گزارشهزار ماسوله، رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند.

 

توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که معظ له طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

در این طرح یکی از بانوان پاوه، توانسته است ، اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق دامداری نماید.

 

خانم آرزو عبدالهی دامدار نمونه ای است که در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص چگونگی انتخاب این شغل اظهار داشت: شغل دامداری از شغل های اصلی این منطقه است که گاها برخی از خانواده ها تامین رزق و روزی آنها تنها از این راه بدست می آید.

 

وی افزود: دامداری به عنوان شغل اصلی ما محسوب می شود که از قدیم الایام به پرورش دام در این منطقه مشغول بوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه مکان مناسبی را هم برای دام خود داشتیم گفت: با توجه به آنکه خانواده همسرم از قدیم الایام به دامداری مشغول بوده اند و درآمد خود را از این راه تامین کرده اند ، اشراف بیشتری را بر این عرصه داشتیم و به همین خاطر این شغل را با کمک همسرم ادامه دادیم.

 

وی با بیان اینکه من دارای مدرک دیپلم تجربی هستم گفت: به سبب آنکه اکنون این شغل به عنوان شغل اصلی خانواده ما در تامین رزق و روزی است به ادامه دادن آن در کنار خانواده خود و با کمک همسرم همت گماشتم.

 

رحیم پور با بیان اینکه با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی در این راستا توانستیم این شغل را توسعه دهیم گفت: با سعی و تلاش تعداد دام های خود را از دو راس به چندین راس افزایش دادیم و اکنون با فروش شیر آن می‌توانم امورات روزمره خود و خانواده ام را سپری کنیم و از این بابت از خداوند منان سپاس گذاریم.

 

وی گفت: پس از جمع آوری مواد لبنی این دام ها ، آن را به انواع مختلف در بازار جهت فروش که از بازار فروش خوبی نیز برخوردار هستند،عرضه خواهیم کرد.

 

خانم عبدالهی در پایان گفت:راه اندازی این گونه دامداری ها می تواند به اشتغال زایی جوانان حتی زنان هم کمک فراوانی بکند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد