در حاشیه کلاس تفسیر قران کریم ماموستا قادری؛

مختار برزگر: نرخ درصد باسوادی در شهرستان پاوه 94/3 درصد است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295496|01:21 - 1395/10/08
نسخه چاپی
مختار برزگر: نرخ درصد باسوادی در شهرستان پاوه 94/3 درصد است
مدیر آموزش و پرورش پاوه گفت: خوشبختانه امروز استان کرمانشاه رتبه اول در کشور را در سال جاری در مبارزه با بی سوادی کسب کرده و شهرستان پاوه نیز جزء رتبه های برتر استان با 94/3 رشد سواد آموزی می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش پاوه در حاشیه کلاسهای تفسیر قرآن کریم حاج ماموستا ملا قادر قادری در مسجد قبای این شهر اظهار داشت: اولین توصیه خداوند تبارک و تعالی به پیامبر اکرم (ص) «اقرا» و توصیه به خواندن بوده است که می توانیم بگویم اولین معلم نیز خداوند بوده است.

 

مختار برزگر فرد با بیان اینکه دین اسلام همواره به کسب علم و دانش تاکید کرده است افزود: پس از آن اولین جمله و توصیه پیامبر بزرگوار اسلام نیز ، کسب علم و دانش تا زمان مرگ بوده است.

 

وی با اشاره به تغییرات حاصله در قرن های مختلف گفت: در این عصر که به انفجار اطلاعات و ارتباطات نام نهاده شده است، در موج سوم قرار داریم که موج اول زندگی افراد در ابتدایی ترین شکل ، در موج دوم ،عصر صنعت بوده است و اکنون نیز به عصر انفجار اطلاعات عنوان گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اکنون در موج سوم اصل مطلب ، تولید محتوا و نرم افزار است گفت: چناچه تغییرات در انفجار اطلاعات در ابتدا برای بشر غیر قابل باور بود، اکنون نیز که علم سیر پیشرفت خود را طی می کند، در چند دهه آینده شاهد تغییرات جدیدی خواهیم بود که اکنون در اذهان ما نمی گنجد.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث سواد آموزی در شهرستان پاوه تصریح کرد: هفتم دی، نهضتی به فرمان بنیان گذار جمهعوری اسلامی ایران آغاز و امام جمعه محترم پاوه نیز به عنوان اولین افراد در مبارزه با بی سوادی در این تاریخ شروع به کار کرد.

 

وی افزود: خوشبختانه امروز استان کرمانشاه رتبه اول در کشور را در سال جاری در مبارزه با بی سوادی کسب کرده و شهرستان پاوه نیز جزء رتبه های برتر استان با 94/3 رشد سواد آموزی می باشد.

 

وی گفت: بین 400 تا 500 نفر بی سواد مطلق داریم که حدود 112 نفر از آنان در سال جاری جهت سواد آموزی جذب شده اند.

 

مسئول سواد آموزی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: تعداد افراد بی سواد در شهرستان پاوه حدود 400 الی 500 نفر می باشند که 112 نفر از آنان جهت سواد آموزی جذب شده اند.

 

کاکایی افزود: بنا به سرشماری سال 1390 بالاترین نرخ درصد باسوادی در این شهرستان 94/3 درصد است که 97 درصد از آنان زیر 50 سال سن دارند و 99.5 درصد از آنان زیر 30 سال می باشند.

 

وی گفت:با بررسی های به عمل آمده تا سال 1395 میزان نرخ باسوادی شهرستان به 98/87 درصد رسیده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت سال جاری نهضت سواد آموزی شهرستان، با تحت پوشش قرار دادن 197 نفر جهت سواد آموزی، میزان صد درصد جذب را نشان می دهد که در این زمینه استان کرمانشاه در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معلمان نهضت سواد آموزی شهرستان پاوه نیز آموزش دهندگان و نیروهای کانون فرهنگی مسجد قبای این شهرستان هستند که طی قراردادی با این کانون، فعالیت آنان در نهضت سواد آموزی خواهد بود.

 

وی افزود: این تعداد معلمان که حدود 40 نفر می باشند، زیر نظر این کانون با مدیریت اقای مصلح قادری قرار دارند که هزینه های حق التدریسی آنان نیز توسط این کانون پرداخت می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد