ارسالی از کاربران سایت؛

یک روز با گردشگری اسپانیایی در شهرستان پاوه+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295558|21:35 - 1395/10/24
نسخه چاپی
یک روز با گردشگری اسپانیایی در شهرستان پاوه+تصاویر
در دو روز اخیر یک گردشگر اسپانیایی ﺩﺭ شهرستان پاوه حضور پیدا کرد ﻛﻪ با همراهی چند نفر در این شهرستان از دیدنیهای پاوه، روستای هجیج و سد داریان بازدید کردند.

به گزارشهزار ماسوله، در دو روز اخیر یک گردشگر اسپانیایی ﺩﺭ شهرستان پاوه حضور پیدا کرد ﻛﻪ با همراهی چند نفر در این شهرستان از دیدنیهای پاوه، روستای هجیج و سد داریان بازدید کردند.

 

می توان گفت که حضور گردشگران کشورهای دیگر از این شهرستان با وجود طبیعت زیبا و خوش آب و هوایی ، به ندرت می باشد که آن هم ناشی از عواملی چون نبود تبلیغات مناسب و گسترده از چشم اندازهای منطقه می باشد.

 

اما به طور قطع و یقین حضور ﺟﻬﺎﻧﮕﺮﺩان ﺩﺭ این شهرستان و بازدید از مناطق زیبا و طبیعت بکر و اماکن تفریحی و گردشگری ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨه ﺣﻀﻮﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﺗﻮﺭﻳﺴﺖ ﻫﺎ ﺭا ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ همیشه زیبا ﺑﺎﺯ ﻛﻨﺪ.

 

در این گزارش گردشگری اسپانیایی که قصد بازدید از اورامان را داشته است به مدت دو روز از شهرستان پاوه هم بازدید کرده که چند نفر از این شهرستان نیز با وی همراه بوده اند.

 

آزاد حسینی از کسانی بود که در این باره این گردشگر را همراهی نموده است وی به خبرنگار ما گفت:  بطور اتفاقی این گردشگر در شهرپاوه با یکی از همکارانمان جناب مهندس یوسفی از پرسنل شهرداری پاوه برخورد و ایشان هم از روی حس انسان دوستی و مهمان نوازی شخصآ همراهی نموده و حدود یکساعت در شهر گردش و بازدید و با بنده جهت حل مشکل اسکانشان در روستای هجیج تماس گرفتند و ماهم پذیرای آنها شدیم.

 

باتوجه به مسلط بودن مهندس یوسفی به زبان انگلیسی و حرف زدن متوجه شدیم "پابلو سامپر دیاز"  اهل اسپانیا ۲۱ سال سن دارد و حدود یکسال است شروع به جهان گردی نموده و به کشورهای مالزی . اندونزی. تایلند. کامبوج . نپال .مسافرت و  حدود ۴۵ روز است که در ایران از شهرهای مختلف اصفهان . یزد ۰ کرمان . شهرهای شمال. گرگان . همدان . سنندج و کرمانشاه دیدن و اقامت داشته اند.

 

جالب  این است بیشتر بصورت پیاده و استفاده از ماشین های که در مسیر بوده اند مسافرت کرده و هزینه مسافرتش رو از طریق ساز نوازی (اوکلله) و فروش عکس از مناظر و شهرهای که دیدن کرده بدست آورده است شغل پابلو، لیدر و راهنمای گروههای کوهنوردی بوده است.

 

این گردشگر گفته است: هدفش ازگردشگری و جهانگردی آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان دنیا از نزدیک و فیس تو فیس است چون معتقد است تلویزیون و رسانه ها واقعیت ها را آنچنان که هست نشان نمیدهند و باید ازنزدیک لمس کرد.

 

پابلو شيفته فرهنگ و آداب و رسوم و طبيعت ايران و على الخصوص كردستان بوده و بارها اظهار داشت كه عليرغم تفاوتهاى ظاهرى موجود ، ايرانيان و كوردها شباهتهاى زيادى با اسپانياييها دارند .

 

جالبتر اینکه چند تا کلوچه محلی داشتیم و بهشان تعارف کردیم ايشان پس از ديدن و سپس چشيدن آن ، با قيافه اى بهت زده و خوشحال ضمن تعريف و تمجيد فراوان ، گفت كه با خوردن اين كلوچه به ياد مادربزرگشان افتاده و اظهار داشت كه مادربزرگشان كلوچه هايى با مزه و ظاهر بسيار شبيه به اين كلوچه را ميپزد که در زبان آنها (توتا) نام دارد.

 

ماهم از این گردشگر جوان مهمان نوازی کردیم و اسکان ایشان را توسط یکی از دوستان در روستای هجیج فراهم آوردیم و کتاب گردشگری اورامانات (دکتر برهان ولدبیگی ) را جهت شناخت بیشتر جاذبه ها و مکان ها به ایشان هدیه نمودیم .

 

ایشان عازم اورامان تخت شدند و تا ده روز دیگر در ایران است و بعد به کشورهای ترکیه و ارمنستان مسافرت میکنند طبق برنامه ریزی باید تا۴ ماه دیگه به اسپانیا برگردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد