نشست پرسش و پاسخ نماینده پاوه و اورامانات با اصحاب رسانه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296350|12:20 - 1396/04/29
نسخه چاپی
نشست پرسش و پاسخ نماینده پاوه و اورامانات با اصحاب رسانه برگزار شد
روز چهارشنبه 28 تیرماه 1396 چهارمین نشست نماینده اورامانات با خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه در محل سالن اجتماعات فرمانداری جوانرود برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت و علاقمندی اش به حرفه خبرنگاری گفت: در سال 75 دبیر نشریه داخلی دانشگاه اراک بوده ام و به این حرفه علاقمند هستم و به همین دلیل تعامل با خبرنگاران را دوست دارم.

 

نادری در ادامه سخنانش به بحث کولبری اشاره کرد و گفت: به فاتحه خوانی جوانی که اخیراً با گلوله نیروی انتظامی کشته شد، رفتم و یکی از افراد از بنده گله مند بود که چرا درخصوص مرگ این جوان تند صحبت نکرده‌ام. اما باید بگویم که اگرچه امنیت و آرامش اکنون کشور را مرهون زحمات نیروهای سپاهی و انتظامی و... هستیم اما گاهی حوادث اینچنین دل ما را به درد می آورد. اما بیشترین تذکرات من درخصوص مبحث کولبری بوده است و ان شالله طرحی را به امضاء نمایندگان رسانده ایم که بیمه و حقوق و مزایای کولبری را تامین می کند.وی افزود: اگر ما منطقه ویژه اقتصادی داشته باشیم، هیچگاه شاهد حوادث اینچنینی نخواهیم بود و از شیخ صله تا بیاشوش دادو ستد کالا مجاز است.

 

شهاب نادری درخصوص فعالیت هایش در مجلس شورای اسلامی گفت: نهمین نفر در مجلس بودم که نطق پیش از دستور داشته ام.با دوتن از نمایندگان استان در کمیسیون برنامه ششم که سند چشم‌انداز کشور است،حضور داشتم،از میان 46 نماینده در کمیسیون اقتصادی مجلس رای آوردم. بعد از نمایندگان فعالی مانند قاضی پور و دلیگانی، از نمایندگان پرکاری بوده ام که بیشترین تذکرات و نامه نگاری ها را با وزرا و ریاست‌جمهوری داشته ام. تمام فعالیت های من بر اساس نظم و وجدان کاری خودم بوده است و هیچ تخریب و سنگ اندازی مانع کارم نشده است.

 

نادری در ادامه سخنانش از حمایت های مردم تشکر کرد و گفت: باوجود اینکه در منطقه زندگی نکرده ام، اما مردم ما با بینش سیاسی خود من را انتخاب کردند و این نشاندهنده این است که عشیره گرایی در اورامانات دیگر معنایی ندارد و مردم ما شعور سیاسی بالایی دارند.

 

نماینده اورامانات در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص جاده ها و زیرساخت های منطقه پاسخ داد و گفت:جاده های قدیمی منطقه را باید خراب کنیم و از نو بسازیم و باوجود تصویب بودجه و اعتبارات لازم،هنوز پولی واریز نشده و تنها بر اساس اعتبارات در حال احداث جاده چهار بانده برای منطقه هستیم.

 

نادری در ارتباط با مباحث نظارتی مجلس گفت: با نامه نگاری و درخواست گزارش عملکرد از استاندار و فرمانداران حوزه انتخابیه خواسته ام فعالیت های خود را مکتوب ارائه کنند،اما پاسخی دریافت نکرده ام. کار من نظارت است و انتظار می رود مدیران نیز همکاری کنند.

 

وی در ارتباط با معضل بیکاری استان گفت: متاسفانه سه درصد به آمار بیکاری استان در آخرین آمارگیری ها اضافه شده است و این یعنی فاجعه...چرا باید جوانان ما اینگونه با معضل بیکاری دست به گریبان باشند؟

 

نادری به سوال خبرنگار دیگری در خصوص بیمه و مشکلات خبرنگاری گفت: از شما خواهشی دارم که صنف خبرنگاری تشکیل دهید و از این طریق از من بخواهید برای شما فعالیتی انجام دهم. به شما نیز گفته ام که با خبرنگاران خانه ملت ارتباط داشته باشید و تبادل اطلاعات کنید که اخبار و رویدادها را بهتر رصدکرده و پوشش دهید.از اینکه درخواست نشریه دهید و فعالیت داشته باشید،خرسند خواهم شد و حمایت خواهم کرد.

 

نادری در ادامه از هدفش درخصوص دعوت خبرنگاران به صحن مجلس اینگونه گفت: من از شما در صحن مجلس دعوت کردم که با لباس کوردی حضور داشته باشید تا هم حادثه تروریستی تهران را محکوم کنید، هم به همه اثبات کنید که داعش کورد نیست و البته در ادامه به بازدید از خبرگزاری خانه ملت پرداختید. اگر در این خصوص در فضای مجازی تخریب و توهینی به شما شده است، صبور باشید و اهمیتی ندهید. شما خبرنگار هستید و باید با این فضاها آشنا باشید.

 

شهاب نادری در ادامه به لزوم همکاری نخبگان و مسئولین اشاره کرد و گفت:نمایندگان ادوار گذشته در بیشتر شهرهای کشور به نمایندگان کنونی آن شهرها شور می دهند و رایزنی مستقیم دارند،اما متاسفانه در منطقه ما اینگونه نیست و نمایندگان ادوار گذشته و همچنین مسئولین کنونی، همکاری لازم را با بنده ندارند و همانگونه که می بینید تنها آقای محمودی در این نشست حضور دارد.

 

وی در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص هجمه های گروه های تلگرامی اینگونه پاسخ داد: با افرادی مانند سردار هادیانفر تذکرات و نامه نگاری های لازم راداشته ایم. بخصوص گروه های تلگرامی بی هویتی که مانند قارچ تکثیر می شوند و متاسفانه گاهی محتواهای خوبی از نظر اخلاقی ندارند.

 

نادری به سوال خبرنگاری از روانسر که درارتباط با پزشک قانونی و سایت دفن زباله اشاره کرده بود، گفت:دکتر رفعت جو برای پزشک قانونی در دوره به سر می برند و از وی تعهد گرفته ایم که برای همیشه در منطقه خدمت کند. در خصوص سایت دفن زباله نیز عارضم که از موسسین جامعه حمایت از محیط زیست استان بوده ام. بسیار علاقمند به بحث محیط زیست هستم و قطعا پیگیر این مساله خواهم بود.

 

شهاب نادری در پاسخ یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص طرح گردشگری تپه الله اکبر و هجمه های بوجود آمده، گفت: واقعیتش را بخواهید این هجمه ها به طرح گردشگری بهانه است! اگر در خصوص بازتاب غلط این طرح تا بحال سکوت کرده ام،سکوتم از رضایت نیست و تمام مستندات را همین جلسه بار دیگر ارائه می دهم، ما دعوت به این نشست را در کانال ها و سایت ها علنی کردیم که از همه طیف های موافق و مخالف در این نشست حضور داشته باشند.

 

موافقت با این طرح در تاریخ 26مهرماه 88 توسط فرماندار وقت،آقای رشیدی انجام پذیرفت و پس از اجازه نامه هایی از شورای تأمین استان، منابع طبیعی، اداره کل میراث و... این زمین ها را به مدت 19 سال در اختیار ما قرار دادند. که بعد از 19 سال واگذار می گردد. البته چندین سال است سنگ اندازی هایی در این خصوص صورت می گیرد که متاسفانه نماینده وقت، یعنی آقای منوچهری نامه نگاری های متعددی در خصوص انجام نگرفتن این طرح داشتند.

 

بنده خودم قانونگذار هستم و به قانون تمکین می کنم و مطمئن باشید کاری خلاف قانون انجام نمی دهم.

 

وی افزود: اگر هر شخصی طرحی گردشگری یا اشتغال زایی در منطقه دارد، بشخصه پیگیر کارهایش خواهم بود که اجاره 30 ساله از زمین های منابع طبیعی داشته باشد. بنده معتقد هستم باید برای سرمایه‌گذاران کسب و کار در منطقه فرش قرمز بیاندازیم نه اینگونه در ایجاد اشتغال سنگ اندازی شود.

 

در آخرین استعلامی که گرفته شده است در تاریخ 13 خرداد 96 اعلام شده است که انجام این طرح مشکلی ندارد.اگر اطلاع داشته باشید طرح کارورزی که دولت برای منطقه در نظر دارد، باید کارگاه های کوچک و بنگاه های اقتصادی وجود داشته باشند که جوانان را جذب کنند،کدام طرح و بنگاه و کارگاهی در منطقه داریم که 1300 نفر جوان را جذب و مشغول به کار کند؟

 

نادری در ادامه به سوال خبرنگاران هزارماسوله درخصوص مسائل و مشکلات مختلف سطح شهرستان پاوه گفت: 45 میلیارد اعتبار برای بازسازی جاده ها تصویب شده است که ان شالله قبل از واریز وجه با پیمانکار بصورت اعتباری کار را آغاز کرده ایم.در خصوص رسمی شدن مرز شوشمی نیز نامه نگاری ها و رایزنی ها انجام شده است، اما همانگونه که می دانید مباحث امنیتی بویژه بعد از حوادث اخیر،مقداری کار را با تعلل مواجه کرده است.

 

درخصوص بیمارستان تازه پاوه نیز، تنها 5 درصد از کار باقی مانده است و انتظار می رود تا پایان شهریور افتتاح شود.

 

با وزیر نیرو  درخصوص انتقال آب هانی کوان و سد داریان رایزنی داشته ام. احداث تونل گردنه تته را با آقای منصور مرادی،نماینده مریوان در میان گذاشته ام.

 

وی افزود: از مدیریت بانوان توانمند  در پست های سطح شهرستان استقبال خواهم کرد و معتقد هستم بانوان مدیران خلاق و پرتلاشی هستند که تغییرات ملموسی ایجاد خواهند کرد.

 

در ادامه نادری به سوال خبرنگاری از جوانرود در ارتباط با طرح جاده سلامت و تجهیزات بیمارستان جوانرود پاسخ گفت و اذعان داشت: تجهیز بیمارستان جوانرود به دستگاه به ظاهر تازه سی تی اسکن،  دروغی بیش نبود و متاسفانه دستگاه دست دوم بود و بزودی دستگاه جایگزین و تازه از گمرک ترخیص و به بیمارستان انتقال می یابد. درخصوص همه طرح های گردشگری و اشتغال زا نیز خوشحال خواهم شد و علاقمند هستم کارهای عام المنفعه اینچنین در سطح شهرستان انجام گیرد. همچنین پیگیر مسکن مهر شهر جوانرود بوده و هستم و نامه نگاری ها و تذکرات موجود هستند.

 

نادری در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگار شهرستان ثلاث گفت:پروژه اب دشت حر بخاطرمحصولات کشاورزان عقب افتاده است و بزودی اغاز بکار خواهند کرد.جاده ثلاث جوانرود در دست ساخت میباشد و احتمالا دوسال طول خواهد کشید.دولت و مجلس در حال سازماندهی مرزهای  اورامانات میباشند.در دولت اینده هم مثل سابق به تذکرات خود  به وزرا ادامه خواهم داد تا بتوانم بودجه لازم را برای منطقه بگیرم.

 

نماینده اورامانات در پایان به اتحاد و همبستگی مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت:باید دست به دست هم درخت تناور استان را که شاخ و برگ هایش شهرستان ها هستند را پرورش دهیم و بگذاریم ثمر آن را در سایه اتحاد بچشیم. وقتی استان و مدیرانش قوی نباشند،فعالیت ما در شهرستان ها بی ثمر خواهد بود. ما تلاش کردیم معافیت مالیاتی را برای استان تصویب کنیم که مالیات استان را تا بحال به 19 درصد کاهش داده ایم که باز هم رقم بسیار بالایی است.


سوالات و پاسخ های زیادی در این نشست مطرح شد که این گفتگوها حدود سه ساعت و نیم بطول انجامید.

 

به دلیل ایجازگویی تنها بخشی از پرسش و پاسخ ها را که اهمیت بیشتری داشت در گزارش آوردیم با ذکر این نکته که در ابتدای این نشست نیز هدایت محمودی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه با تشکر از ابتکار شهاب نادری در دعوت از خبرنگاران به صحن مجلس گفت: تدبیر و ابتکار نماینده اورامانات در دعوت از اصحاب رسانه به خانه ملت قابل تقدیر است. همچنین نشست هایی که در این مدت با اصحاب رسانه داشته اند، ابتکار و قدمی بزرگ است.

 

وی افزود: رابرت مرداک یهودی منعصبی است که در سراسر دنیا 175 نشریه و 60 کانال تلویزیونی دارد.رسانه اکنون در دنیا بجای توپخانه عمل می کند و قدرت نرم را داراست.

 

وی ادامه داد: راه نجات جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از راه فرهنگ است. خبرنگاران نیز پل مابین دولت و مردم هستند و می توانند فرهنگ ساز باشند.

 

محمودی در پایان سخنانش گفت: ما از جناب نادری به دلیل حضورشان در کمیته حمایت از حقوق خبرنگاران انتظار داریم جهت جذب خدمت بیشتر به اصحاب رسانه تلاش بیشتری داشته باشند و ان شالله با فعالیت هایشان نگاه ها را به سمت اورامانات ویژه تر کنند.

 

محمودی در پایان سخنانش به در اختیار گذاشتن مهمانسرای اداره ارشاد شهرستان جهت مرکزیتی برای خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با هماهنگی هایی که ان شالله در سطح استان انجام خواهم داد، مهمانسرای اداره ارشاد شهرستان پاوه را به عنوان مرکزی برای صنف خبرنگاران منطقه در اختیار شما قرار خواهم داد که ان شالله مرکزی برای فعالیت شما خبرنگاران فعال سطح منطقه گردد.

 

کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد