استاندار كرمانشاه در افتتاح گاز شهر باينگان پاوه:

من زندگی بی "گاز" را تجربه کرده ام/ بهتر کار خواهیم کرد+ تصاوير

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296516|14:38 - 1396/06/04
نسخه چاپی
من زندگی بی "گاز" را تجربه کرده ام/ بهتر کار خواهیم کرد+ تصاوير
اسدالله رازاني گفت: من خودم روستایی هستم در رازان گاز نداشتیم، وقتی استاندار کردستان بودم پیگیری کردم و گازرسانی آنجا در آن دوره انجام شد. معتقدم اگر در روستاها گاز داشته باشیم روند مهاجرت از روستاها بشدت نزول می‌کند.

به گزارشهزار ماسوله، اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه امروز شنبه در سومین روز از هفته دولت برای افتتاح پروژه های شهرستان پاوه سفر کرد.

 

وی در ابتدای سفر یکروزه خود، طرح گازرسانی به شهر باینگان از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه را افتتاح کرد.

 

اعتبار این طرح ۸۰ میلیارد ریال بوده و ۴۶۰ خانوار از مردم پاوه و اورامانات از مزایای گاز شهری برخوردار خواهند شد.

 

با بهره برداری از این طرح تاکنون ۵۸ درصد مردم پاوه از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

 

 شهر باینگان بیست و ششمین شهر استان کرمانشاه است که به شبکه گازرسانی شهری متصل شده است.

 

من زندگی بی "گاز" را تجربه کرده ام/ بهتر کار خواهیم کرد

 

 اسدالله رازانی در این مراسم اظهار داشت: ۶۰۰ شهید شهرستان پاوه و ۱۰۰ شهید بخش باینگان و ۲۶ شهید شهر باینگان نشان از پیوند و دلبستگی مردم این منطقه با اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی بردن خدمات و کمک‌ها و اقدامات نظام به دورترین نقاط کشور را وظیفه دولت دانست و گفت: بعد از انقلاب خدمات خیلی گسترده‌ای انجام شده در حالیکه پیش از آن نه راه درستی داشتیم نه مدرسه خوبی برای دانش آموزان نه امکانات درمانی مناسب.

 

رازانی بیان کرد: ۳۸ سال از انقلاب زمان کمی نیست اما خدمات هم زیاد انجام شده بطوریکه اگر زیرساخت‌های امکانات تحصیلی و درمانی و آب شرب و گازرسانی وبرق و... را ببینیم امروز کشور ایران با کشورهای توسعه یافته در این مسائل فاصله زیادی ندارد. ما  در زمینه مسائل پزشکی و درمانی جزو ۱۰ کشور اول  دنیا هستیم و این به لطف انقلاب و حرکت مردم در انقلاب است.

 

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در زمینه مسائل اقتصادی ما هنوز مشکل داریم، امروز اشتغال موجب نگرانی و گرفتاری مردم است اما همه نظام و دولت برای حل این مشکل برنامه دارند، این هفته هفته دولت است، و من افتخار همکاری با دولت آقای دکتر روحانی را دارم.

 

رازانی گفت: دولت آقای دکتر روحانی در ۴ سال گذشته مشکلات بزرگی را از کشور حل کرده، مشکل اول ما تحریم ها بود که کشور را به شرایط شکننده ای به لحاظ مسائل اقتصادی رسانده بود و مسئله اول کشور بود. دکتر روحانی با سبک مدیریت و توانایی مدیریتی خاصی که داشتند به این مهم به عنوان مسئله اول کشور پرداخت و با هدایت و حمایت رهبری و کمک مجلس و سایر قوا این مشکل حل شده است.

 

وی اظهار داشت: البته آمریکا که دشمنی‌اش با ما تاریخی و ریشه دار است و با روی کار امدن  رئیس جمهور جدیدش که از آن پختگی و درایت لازم برخوردار نیست و مدام تقلّا می‌کند تفاهم قرارداد را به بزند اما بحمدالله اینقدر این قرارداد محکم هست و چنان توافق جهانی حاصل شده که به این آسانی به هم خوردنی نیست.

 

رازانی با اشاره به کنترل نرخ تورم گفت: امروز گرانی روز افزون مسئله کشور نیست و این توفیق بزرگی است، امروز مسئله درمان هم به سبب طرح تحول سلامت دغدغه اصلی مردم نیست. در ایران تا پیش از طرح تحول سلامت سالانه به طور معمول ۵ درصد از مردم به خاطر هزینه های ناگهانی مسائل درمان به مرز فلاکت می رسیدند امروز در این زمینه بیمه همگانی وجود دارد و بیمارستان های دولتی شش درصد هزینه ها را می گیرند.

 

رازانی با اشاره به طرح‌های گازرسانی گفت: در موضوع گازرسانی ۹ هزار روستا در کشور گاز داشتند اما در ۴ سال گذشته ۵ هزار روستا به این تعداد اضافه شده و در کرمانشاه موفقیت ما بیشتر بوده است و ما در ابتدای این دولت ۲۱۳ روستای بهره مند از گاز داشتیم  در حالیکه در این چهار سال ۷۰۰ روستا به روستاهای گازدار استان اضافه شد.

 

وی افزود: من خودم روستایی هستم در رازان گاز نداشتیم، وقتی استاندار کردستان بودم پیگیری کردم و گازرسانی آنجا در آن دوره انجام شد. معتقدم اگر در روستاها گاز داشته باشیم روند مهاجرت از روستاها بشدت نزول می‌کند.

 

رازانی عنوان کرد: برای منطقه اوامانات و پاوه برنامه داریم سند توسعه شهرستان را تهیه کردیم و به آن می پردازیم. مشکل هسته‌ای و تحریم ها حل شده و این دولت تجربه ۴ سال گذشته را دارد و تیم دکتر روحانی هم قوی است، بهتر از دکتر جهانگیری برای معاونت اول شاید نداشتیم، وزیر نفت بهتر از زنگنه پیدا نمی کنیم، و صرف نظر از اصلاح طلب و اصولگرا از آقای ظریف برای مزارت امور خارجه بهتر نداریم.

 

استاندار کرمانشاه افزود: جای امیدواری است که کارها در۴ سال آینده بهتر انجام شود به منطقه پاوه هم بیش از قبل خواهیم رسید. در خصوص وضعیت راه‌ها نیز برنامه این است که راه قزانچی تا بیاشوش چهارخطه شود چراکه در این محور تصادفات زیادی داریم، از بیاشوش به این سمت نیز باید عریض شود.

 

 وی در خصوص مشکل زباله منطقه اورامانات گفت: ما طرحی داریم که منطقه اورامان میان کرمانشاه و کردستان به عنوان منطقه گردشگری، ثبت جهانی شود و اگر این اتفاق بیاُفتد تعهد جهانی برای حفظ آن می‌دهیم و اورانات را از مشکلات ضد زیست محیطی خلاص خواهیم کرد.

 

رازانی اضافه کرد: ما تجربه موفق حل مشکل زباله در مورد شهر کرمانشاه داریم الان کل زباله کرمانشاه بازیافت می شود و در کشور تنها شهر در این خصوص هستیم و چهار سال آینده را فرصتی امیدبخش برای کشور منطقه و این استان می دانیم.

 

استاندار کرمانشاه گفت: ۵۰۰ روستا در سطح کرمانشاه در حال گازرسانی است و طراحی و پیمان سپاری طرح گازرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر نیز  در حال انجام است، ظرف یک سال آینده حداقل ۵۰۰ روستای ما گازدار می شوند و گازرسانی به ۵۰۰  روستای دیگر نیز کمتر از دو سال دیگر انجام خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نيز در سخناني اظهار كرد: ما در استان كرمانشاه 21 هزار مشترك گاز را در قالب 25 شهر داريم كه امروز با افتتاح گاز در شهر باينگان، اين آمار به 26 شهر مي رسد.

 

سيروس شهبازي افزود: در كل 99 درصد جمعيت شهري و 58 درصد روستايي ما از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

وي گفت: گازرساني به شهر نوسود و نودشه هم در حال پيگيري مي باشد كه اميدواريم اين شهرها هر چه زودتر به اين آمار اضافه شوند.

 

وي ادامه داد: براي طرح گازرساني به شهر باينگان براي هر اشتراك گاز 17 ميليون هزينه شده است كه براي اشتراك هايي عادي سقف اين هزينه 6 ميليون تومان است.

 

شهبازي افزود: دليل عمده بالا بودن هزينه براي هر اشتراك ، هم موقعيت جغرافيايي و وكوهستاني اين شهر بود كه متقبل هزينه هاي زيادي براي نصب شبكه گازرساني شديم.

 

وي گفت: براي شهرستان پاوه اكنون 44 روستا داراي سكنه هستند كه از 36 روستاي بالاي بيست خانوار 15 روستاي آن معادل 65 درصد آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

در ابتداي اين مراسم نيز بخشدار شهر باينگان نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: امروز ما در جمع مردم باينگان از كليه عزيزاني كه در پروژه هاي عمراني در اين شهر زحمت كشيده اند تقدير و تشكر داريم .

 

اردلان حاتمي افزود: بخش باينگان بزرگترين بخش در راستاي جذب مشاركت هاي مردمي براي پروژه هاي عمراني است كه مردم آن همواره همراه با مديران بوده اند.

 

وي گفت: گازرساني به باينگان يكي از سخت ترين پروژه هايي است كه در سطح شهرستان را در گذشته تجربه كرده ايم و اززحماتي كه مسئولان و امام جمعه محترم در اين رابطه داشته اند ممنون و سپاسگزار هستيم.

 

وي ادامه داد: 11 كيلومتر جاده دسترسي به شهر باينگان از زير ساخت نامناسبي پس از نصب لوله هاي گاز رساني ايجاد شده است، كه مي طلبد در خصوص آنكه اين منطقه به عنوان قطب گردشگري معرفي شده است، گام اساسي براي بهسازي اين جاده برداشته شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد