کلنگ زنی مسجد تخریب شده روستای زلزله زده امام عباس سرپل ذهاب توسط ستاد وحدت پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296978|12:50 - 1396/09/28
نسخه چاپی
کلنگ زنی مسجد تخریب شده روستای زلزله زده امام عباس سرپل ذهاب توسط ستاد وحدت پاوه
طی مراسمی ، کلنگ بازسازی دومین مسجد تخریب شده در روستاهای زلزله زده؛ اینبار در دشت ذهاب و روستای امام عباس که قرار است توسط خیرین شهرستان پاوه بازسازی شود، به زمین زده شد.

به گزارشهزار ماسوله، طی مراسمی با حضور جمعی از روحانیون، خیرین، ریش‌سفیدان و مسئولان ادارات شهرستان پاوه و جمعی از روحانیون، مسئولین و افراد معتمد و خوش‌نام شهرستان‌های سرپل ذهاب، جوانرود، ثلاث باباجانی و کرمانشاه؛ کلنگ بازسازی دومین مسجد تخریب شده در روستاهای زلزله زده؛ اینبار در دشت ذهاب و روستای امام عباس که قرار است توسط خیرین شهرستان پاوه بازسازی شود، به زمین زده شد.

در راستای اهداف ستاد وحدت شهرستان پاوه،در تاریخ 15 آذر 96 کلنگ بازسازیاولین مسجددر مناطق زلزله زده – بخش ازگله – و درروستای دره ژالهبه زمین زده شد.

در هفتمین جلسه ستاد وحدت،  که روز سه شنبه 21 آذر 96 برگزار شد؛ بعد از ارائه گزارشی از روند مراسم کلنگ زنی روستای دره ژاله و فعالیت پیمانکار پروژه با صدور اطلاعیه شماره 4 مقرر شد به یاری خداوند متعال در روز 27 یا 28/09/96کلنگ بازسازیدومین مسجددر منطقه ذهاببا شرکت جمعی از خیرین و ستاد معین بنیاد مسکن به زمین زده شود، و لذا هیئتی از طرف ستاد عازم منطقه گردیده و بعد از بررسی و نیازسنجی های لازم روستایامام عباساز توابع شهرستان سرپلذهاب برای بازسازی مسجد آن انتخاب گردید.

در همین راستا روز دوشنبه‌ 27/آذر/96 تعداد ۴۵ نفر از روحانیون، خیرین، ریش‌سفیدان و مسئولان ادارات شهرستان پاوه رأس ساعت ۷ صبح به‌قصد کلنگ زنی بازسازیمسجد بلال حبشی روستای امام عباساز توابع شهرستان سرپل ذهاب، راهی منطقه شدند و پس از طی مسافتی نسبتاً طولانی در ساعت 10:45 به روستای مذکور رسیدند و با پیوستن جمعی از روحانیون و مسئولین و افراد معتمد و خوش‌نام شهرستان‌های سرپل ذهاب، جوانرود، ثلاث باباجانی و کرمانشاه، برنامۀ موردنظر رأس ساعت 11 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط ملا بلال مرادی شروع شد.

سپسامام‌جمعه و جماعت روستای امام عباسبه حضار خیرمقدم گفت و با یادآوری خاطرات شب زلزله حضار را تحت تأثیر کلام خود قرار داد.

آنگاه سروده‌ای در وصف پیامبر بزرگوار اسلام (ص) توسطآقایان ملا بلال مرادی و ملا محسن رستمیقرائت و در ادامه شاعر پاوهآقای هادی سپنجیابیاتی زیبا را در مدح پیامبر اسلام و زلزله اخیر تقدیم حضار کردند.

در ادامه برنامهماموستا ملا قادر قادریبه ایراد سخن پرداختند و ضمن تسلیت به اهالی روستای امام عباس گفتند: شما برادران و خواهران عزیز اهل این روستا در زلزله اخیر اموال و فرزندان خود را از دست دادید و خانه‌های شما کاملاً ویران شد و در کنار خانه‌های شما خانه خدا هم ویران شد. بنده این مصائب را به شما تسلیت می‌گویم و از خدای بزرگ می‌خواهم که دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

ایشانبا امید به اینکه این‌گونه حوادث سبب بیداری دل‌ها گردد گفتند:این‌گونه حوادث تذکرات الهی برای اهل ایمان است تا ما انسان‌ها از خواب غفلت بیدار شویم.

امام‌جمعه پاوهخاطرنشان کردند: اگرچه مهندسین زلزله‌شناس، زلزله را ناشی از گسیختگی یک گسل در امتداد محل وقوع زلزله و بعضاً خشم طبیعت و نارسایی زمین تلقی می‌کنند و ما روحانیون نیز زلزله را امری الهی و تحولات اراضی می‌دانیم؛ ولی تا به امروز نه ما روحانیون و نه مهندسین زلزله‌شناس، زمان وقوع زلزله را نمیتوانیم تشخیص دهیم؛ پس بهتر آن است زلزله را امری قابل وقوع بدانیم و از آن بهره و درس و عبرت بگیریم.

ماموستا قادریبه همدلی و وحدت مردم ایران در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده اشاره کردند و گفتند:مردم شریف ایران در زلزله اخیر فارغ از هر زبان و قومیتی همت به خرج دادند و به یاری هم‌وطنان زلزله‌زده خود شتافتند.

ایشانسپس به سفر مقام معظم رهبری به منطقه سرپل اشاره کردند و گفتند: در لحظه‌ای که خدمت ایشان بودم در لحظۀ خداحافظی عرض کردم در حد توان و امکان با جهد طلبگی و غیرت ملی در خدمت زلزله‌زدگان خواهم بود و این عمل کوچک امروز ما نمونه‌ای از آن تعهد و حضور است.

امام‌جمعه پاوهمردمان این منطقه را مردمانی مؤمن و خداجو دانستند و گفتند:قصد ما این است که برای این مردم مؤمن کاری ریشه‌دار انجام دهیم و تصمیم گرفتیم خانه خدا را بسازیم تا مردم در آن به یاد و ذکر خدا مشغول شوند و آرامش و طمأنینه را بعد از اضطراب زلزله در قلب‌های خود زنده کنند.

ایشانافزودند:امیدوارم این کار ما تبلیغ و پیامی باشد که مردمان دیگر در شهرها و روستاها  نیز بیایند و مدرسه‌ای، خانه‌ای و یا مسجدی بنا کنند؛ این یک فرصت است برا همه، و لذا هرکس توانایی دارد باید به این کار حسنه روی بیاورد و برای خود زاد و توشه فراهم و این برادران و خواهران آسیب‌دیده را نیز با حضور خودمان تنها نگذاریم.

ماموستا قادریدر ادامه ضمن تشکر از خانمنرگس کلباسیخیّر محترم اهل استان اصفهان،گفتند: این خانم محترم به‌اتفاق همراهان خود از روز سوم زلزله تاکنون در منطقه زلزله زده حضور دارند و به‌دوراز هیاهو و کاملاً محترمانه برای کلیه اهالی 4 روستای منطقه، در حد توان خود کانکس تهیه‌کرده و برای بچه‌های روستا شهربازی درست کرده‌اند؛ که کار ایشان جای تقدیر و تشکر دارد و لذا ضمن تشکر،  برایشان آرزوی موفقیت دارم.

ایشاندر پایان به زحمات مردم و مسئولین پس از گذشت ۳۶ روز از زلزله اشاره کردند و گفتند:گذر از این مصیبت تنها با حضور دولت و چند ارگان دیگر میسور نیست؛ بلکه باید همه باهم همکاری کنیم و دست برادران و خواهران خود را بگیریم. مسئولان محترم و ارگان‌های مختلف و دوستان سپاه و ارتش و هلال‌احمر و بنیاد مسکن در منطقه زحمات زیادی کشیده‌اند ؛ لازم است مردم شریف هم کمک کنند تا سرپناهی برای این مردم عزیز ساخته شود.

بعد از سخنان ماموستا قادری،ماموستا ثنایی امام‌جمعه محترم اهل سنت سرپل،زلزله اخیر را آزمایش و امتحان الهی دانست و گفت: خداوند بزرگ با لرزاندن زمین به ما فهماند که در برابر عظمت الهی هیچ نیستیم. وی از حضار و خیرین پاوه تشکر و تقدیر کرد.

در انتهای مراسم نیزکلنگ بازسازی مسجد بلال حبشی روستای امام عباسسرپل توسطماموستا قادریوجمعی از روحانیون و خیرین و مسئولانبه زمین زده شد و مراسم با صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

 

گزارش تصويري اين سفر متعاقبا انتشار داده مي شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد