امام جمعه پاوه: نیروی انتظامی هیچ گاه از مردم جدا نبوده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295027|23:19 - 1395/07/09
نسخه چاپی
 امام جمعه پاوه: نیروی انتظامی هیچ گاه از مردم جدا نبوده است
ماموستا ملاقادر قادری در دیدار فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان پاوه با ایشان، به ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی با مردم اشاره کردند و افزودند: در طول 37 سال گذشته نیروی انتظامی هیچ‌گاه از مردم جدا نبوده و وحدت و وصلت و تفاهم همواره در بین این نیرو و مردم حاکم بوده است و این‌ امر یکی از توفیقات نیروی انتظامی است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاجماموستاملاقادرقادریروز پنجشنبه 8 مهرماه 95 در دیدار فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان پاوه با ایشان که به مناسبت هفته ناجا در مسجد قبا صورت گرفت، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به فرماندهی و کارکنان آن، در ابتدای سخنان خود تبرکاً به حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرموده‌اند: در آینده فتنه‌ها و بحران‌ها متوجه امتم خواهند شد، اشاره کردند و گفتند:  هنگامی‌که پیامبر اسلام(ص) این سخن را فرمودند حضرت علی(رض) که در میان جمع اصحاب حضور داشتند فرمودند: یا رسول‌الله چاره نجات از این فتنه‌ها و بحران‌های روزگار چیست؟ حضرت فرمود: تمسک به قرآن و خواندن آن و محشور بودن با کلام آسمانی و در حد توان به مفاد آن عمل کردن است، زیرا قرآن منهج حیات، سپر بلا و منور کننده قلب هاست و از سرگذشت پیشینیان و عصرحاضر و آینده نیز خبر دارد.

 

ابزارهای فتنه دشمنان در درون خانه های ما جا خوش کرده اند

 

ماموستاقادریدر ادامه گفتند: امروز فکر و ذکر دشمنان محو ارزش‌ها و رخنه کردن و وارد شدن در فکرها و مدارس و خانه‌های ماست و امروز آتش فتنه دشمن به مدارس و ادارات و خانه‌های ما واردشده و در درون زنان و مردان ما تأثیر گذاشته است و به نام اسلام و ملیت و شیعه و سنی در همه‌جا دارند فتنه برپا می کنند.

 

ویبا بیان اینکه در این مقطع حساس چاره، هشیاری، بصیرت و بیداریست، افزودند: ماهواره و فیس‌بوک و تلگرام و ... نیز به‌عنوان ابزار فتنه دشمن همواره در بالای خانه‌های ما جا خوش کرده‌اند.  و به قول شاعر خوش‌ذوق کرمانشاهی:

سنگر دشمن درون خانه‌هاست            حمله اکنـــون جانب پروانه‌هاست

محو ارزش‌ها شعار دشمن است          رخنه در اندیشه کار دشمن است

 

نباید از امنیت اجتماعی غافل باشیم

 

امامجمعهپاوهسپس به امنیت فیزیکی موجود در جمهوری اسلامی اشاره کردند و گفتند: امروز حمداً لله در سایه لطف خداوند تبارک‌وتعالی، وجود رهبری حکیم و آشنا به درد و آگاه به اوضاع و حضور مقتدرانه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در جبهه‌های مختلف و همراهی مردم با نظام، امنیت فیزیکی داریم و از این بابت خداوند را شاکریم.

 

ایشانتصریح کردند: البته نباید فراموش کنیم در کنار امنیت فیزیکی که با ‌زحمت شهداء و نیروهای مسلح فراهم‌شده، گروهی در درون و بیرون جامعه، جنگ نرم به راه انداخته و تا حد زیادی سبب ناامنی اجتماعی شده‌اند که خیلی بدتر و خطرناک‌تر از ناامنی فیزیکی و جنگ گرم است.

 

ماموستاقادریبه ابزارهای جنگ نرم دشمن اشاره‌ کرده و عنوان نمودند: امروزه دشمن با به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی، تحقیر و تخریب افراد مؤثر جامعه، تشویق فرهنگ بی‌حجابی، تقویت بازار ابتذال، خالی کردن مساجد، اشاعه فرهنگ فساد از طریق رسانه‌ها، توزیع مواد مخدر، گسترش قاچاق، بحث حقوق زن و ترویج کنسرت‌های موسیقی بی هدف برای اهل ایمان و هدفمند برای دیگران، تلاش دارد جامعه را قربانی و نسل جوان را به بیراهه و یا به خواب ببرد. لذا ما باید هوشیار باشیم و فریب این نوع ترفندها را نخوریم.

 

ایشاندر ادامه به سلاح‌های مبارزه با جنگ نرم دشمن نیز اشاره کردند و گفتند: هوشیاری، حرکت در جهت وحدت، بصیرت، استقامت و تقویت مراکز دینی سلاح‌های مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند و ما با تجهیز شدن به این سلاح‌ها می‌توانیم به جنگ نرم دشمن برویم.

 

 ابتذال راه مقابله با تندروی نیست

 

امامجمعهپاوهبه وجود بعضی از تفکرات ناصواب در میان گروهی از افراد اشاره کردند و گفتند: عده‌ای گمان می‌کنند چاره مبارزه با داعش و تندروی، ترویج ابتذال و سرگرم کردن جوانان به برنامه های لایعنی است؛ اما این نظریه از دیدگاه دین مطرود است و دین به ما می‌گوید فرزندانتان را با تلاوت قرآن و محبت پیامبر گرامی اسلام و بزرگان دین مأنوس کنید.

 

برخی مسئولان و افراد موجبات بی اعتمادی مردم را فراهم کردند

 

ماموستاقادریبابیان اینکه امروزه در بعضی از ادارات و افراد اندکی در جامعه با بعضی اعمال خلاف دین و اخلاق همچون اختلاس، سرقت موجبات بی اعتمادی را فراهم کرده اند، گفتند: این نوع اعمال علاوه بر بی اعتمادی، سبب گردیده مسئولان ما در برابر هم قرار بگیرند و دشمن هم دارد از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد، لذا باید خیلی هوشیار و زیرک باشیم و از مشکلاتی که سبب برهم زدن امنیت اجتماعی می‌گردد، به‌شدت پرهیز نماییم.

 

ایشانتصریح کردند: امروز اوضاع منطقه ما بسیار حساس است و دشمنان در آن طرف مرز مشغول توطئه هستند تا امنیت کشورمان را برهم بزنند و در این برهه حساس لازم هست همه ما و بخصوص شما عزیزان بیش از پیش هشیار باشید.

 

 نیروی انتظامی هیچگاه از مردم جدا نبوده است

 

امام جمعه پاوهدر پایان به ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی با مردم اشاره کردند و افزودند: در طول 37 سال گذشته نیروی انتظامی هیچ‌گاه از مردم جدا نبوده و وحدت و وصلت و تفاهم همواره در بین این نیرو و مردم حاکم بوده است و این‌ امر یکی از توفیقات نیروی انتظامی است.

 

ویضمن تبریک مجدد هفته ناجا و تقدیر از زحمات همه عزیزان افزودند: انتظار بنده این است نیروهای محترم انتظامی مقداری با سعه‌صدر، تواضع و احترام بیشتری با مردم برخورد نمایند تا ان شاءالله شاهد شهری امن و امین باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد