کنگره ملی بزرگداشت «کوسه هجیج» در پاوه برگزار می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296247|18:30 - 1396/03/30
نسخه چاپی
کنگره ملی بزرگداشت «کوسه هجیج» در پاوه برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اولین کنگره ملی بزرگداشت «امام‌زاده سیدعبیدالله» معروف به کوسه هجیج در هفته وحدت برگزار می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، حجت‌الاسلام عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت «کوسه هجیج» در پاوه، گفت: سال گذشته فراخوان ارسال مقالات این کنگره اطلاع‎‌‌رسانی شد.


وی افزود: علاقمندان به‌شرکت در این کنگره تا ۳۰ شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: امام‌زاده سیدعبیدالله از امام‌زادگان منتسب به حضرت موسی بن جعفر(ع) هستند و دارای جایگاهی ویژه در بین مردم اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: متقاضیان کردستان عراق نیز می‌توانند در این کنگره شرکت کنند و با پتانسیل‌های منطقه و توجه مردم به ویژه مردم کردنشین منطقه اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق شاهد برگزار باشکوه این کنگره در استان باشیم.


وی افزود: امیدواریم با ارسال آثار علمی و فرهنگی شاخص شاهد برگزاری کنگره ملی در سطح بالا در استان کرمانشاه باشیم.


حجت‌الاسلام عباسیان گفت: بررسی نقش امام‌زادگان در احیاء و گسترش مبانی دینی، بررسی نقش امام‌زادگان در مقابله با فرقه ضاله وهابیت تکفیری، نقش و جایگاه امام‌زادگان در مقابله با فرقه ضاله وهابت تکفیری، نقش و جایگاه امام‌زادگان و بقاع متبرکه در استان و بررسی ابعاد مختلف زندگی امام‌زاده سید عبیدالله از محورهای برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امام‌زاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج در استان کرمانشاه است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: این کنگره در مسیر نشر معارف اهل‌بیت(ع) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که از مطالبات مقام معظم رهبری است، برگزار می‌شود.


یادآور می‌شود، جلسه هماهنگی و ستاد استانی کنگره ۳۱ خرداد باحضور آیت‌الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد