نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: نظارت و مدیریت بر مساجد باید به صورت منظم انجام شود/سرهنگ بهشتي راد: ساماندهي حوزه هاي علوم ديني در اولويت باشد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296390|23:15 - 1396/05/07
نسخه چاپی
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: نظارت و مدیریت بر مساجد باید به صورت منظم انجام شود/سرهنگ بهشتي راد:  ساماندهي حوزه هاي علوم ديني در اولويت باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه نظارت و مدیریت بر مساجد باید همانند همه امور در کشور به صورت منظم انجام شود، گفت: فعالیت های مذهبی و فرهنگی در مساجد باید با نظارت قوی و در چهارچوب ارزش ها و موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرا شود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز شنبه در نشست شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه، افزود: انتخاب هیات امنای متدین و متعهد و حتی الامکان از جوانان فعال و خوشفکر و همچنین انتخاب ائمه جمعه و جماعات از نکات مهمی است که باید در این امور توسط مراجع ذیربط دقت شود.
وی گفت: امروز یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی، امور فرهنگی و مذهبی کشور است که باید ارزش ها را حفظ و تقویت کرد و هیچ پایگاهی نیز مهمتر از مسجد برای این امور نیست.
نماینده ولی فقیه در استان در خصوص مساجد در مناطق اهل سنت نیز اظهار کرد: این مساجد نیز همانند دیگر مساجد کشور باید در چهارچوب موازین جمهوری اسلامی ایران و زیر نظارت مراجع مربوطه فعالیت کنند و همچنین در تقویت و توسعه فقه شافعی در منطقه مساجد مسئولیت دارند.
همچنین دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه رشد و توسعه مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی نظیر است، گفت: به طور مثال می توان به رشد پنج برابری مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه اشاره کرد .


حجت الاسلام و المسلمین جواد کرمی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه 95مسجد اهل سنت وجود داشت و امروز 505 مسجد اهل سنت در این منطقه وجود دارد که نشان از اهمیت بالای نظام برای مساجد است.


وی گفت: البته مساجد ما با کمبودهای زیادی از جمله نداشتن ائمه جمعه و بعضی کمبودهای مالی و تجهیزاتی مواجه هستند که انشالله با همت مسوولان و خیرین برطرف خواهد شد.


لازم به ذکر است شورای رسیدگی به مساجد متشکل از نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه شهرستان ها به عنوان رئیس، استانداران و فرماندارن به عنوان نایب رییس است که اعضای دیگر آن را فرماندهان سپاه ، شهرداران ، مدیران اوقاف ، راه و شهر سازی ، بنیاد مسکن تشکیل می دهند.

 

فرمانده سپاه ناحيه پاوه نيز در اين جلسه در سخناني اظهار كرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش روزافزون حوزه های علمیه هستیم.

 

سرهنگ بهشتي راد افزود: يكی از نكات قابل توجه در حوزه هاي علوم ديني حضور طلاب با درآمد و حقوق پايين است كه نياز به توجه دارد.

 

وي افزود: بنابراين نياز است كه ساماندهي اين حوزه ها و طلاب در اولويت امور قرار گيرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد