نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس مطرح کرد:

کم‌توجهی مدیران سازمان میراث فرهنگی پاشنه آشیل ثبت بسیاری مناطق گردشگری و میراث ملی کشور

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296433|23:44 - 1396/05/16
نسخه چاپی
کم‌توجهی مدیران سازمان میراث فرهنگی پاشنه آشیل ثبت بسیاری مناطق گردشگری و میراث ملی کشور
نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس اعتقاد دارد کم‌توجهی مدیران سازمان میراث فرهنگی مانع ثبت بسیاری از مناطق گردشگری، آثار صنایع دستی و میراث ملی کشور شده است.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در مورد عملکرد سازمان میراث فرهنگی در ثبت‌های ملی و جهانی آثار باستانی، گردشگری و میراث فرهنگی کشور گفت: معرفی و ثبت جهانی بسیاری از اماکن توریستی کشور، باید زودتر از این انجام می‌شد و کم‌توجهی مدیران سازمان میراث فرهنگی مانع بسیاری از ثبت‌های مناطق گردشگری و صنایع دستی و میراث ملی کشور شده که بی‌رغبتی را در مردم و گردشگران ایجاد کرده است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناطق مختلف گردشگری کشور مثل اورامان و اورامانات که نیاز به ثبت ملی و جهانی دارد، مردم به صورت خودجوش به دنبال زیرساخت‌های مناسب و مطلوب برای گردشگری منطقه هستند و تلاش می‌کنند تا جاذبه‌های گردشگری را بدون کمک این سازمان به مردم معرفی و جذب گردشگر کنند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی و در مورد ثبت جهانی اورامان تصریح کرد: مشخص نیست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چه مسئولیتی دارد و چه کارهایی انجام می‌دهند اگرچه که کارشناسان و مسئولان آن اعلام کرده‌اند تسهیلات ارائه می‌دهند. امیدوارم حرف‌هایی که راجع‌به ثبت جهانی اورامان زده می‌شود در حد حرف و از پشت تریبون نباشد و آن را عملی کنند و با ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ارائه خدمت به گردشگر تلاش بیشتری انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: می‌طلبد مسئولان سازمان میراث فرهنگی بهتر از این عمل کنند که تا به امروز نکرده‌اند؛ بنده به عنوان نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس از آنها گلایه دارم و قطعا باید تلاشی بهتر و بیشتر داشته باشند.

نادری با بیان اینکه عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را قبول ندارد، عملکرد زهرا احمدی‌پور را سیاسی دانست و تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حیاط خلوت برای گروهی شده که واقعا به مملکت ضربه می‌زند.

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست مدیری با دیدگاه‌های سیاسی در رأس سازمان قرار بگیرد که از گردشگری هیچ چیزی بلد نباشد؛ در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها این دیدگاه وجود دارد و زمانی که دیدگاه سیاسی باشد، هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود و خود به خود مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد