فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در واکنش به انتقاد امام جمعه پاوه؛

اگر خطایی از پلیس سر زده باشد، حتما آن را دنبال خواهیم کرد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296464|19:05 - 1396/05/22
نسخه چاپی
اگر خطایی از پلیس سر زده باشد، حتما آن را دنبال خواهیم کرد
سردار منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در باره کشته شدن ۲ قاچاقچی در استان گفت: این اتفاق مربوط به حدود ۴۰ روز پیش بوده و در جریان تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان اتفاق افتاده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا،سردار منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در باره کشته شدن 2 قاچاقچی در استان گفت: این اتفاق مربوط به حدود 40 روز پیش بوده و در جریان تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان اتفاق افتاده است.
او افزود: درگیری پلیس با قاچاقچیان در مرز و حوزه شهرستان پاوه نبوده و محموله قاچاق هم کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد که داشتن کارت کوله بری و سابقه فعالیت در این حوزه، مجوزی برای انجام قاچاق نیست.
سردار امان اللهی این سخنان را در واکنش به اظهارات ماموستا ملا قادر قادری، امام‌ جمعه پاوه بیان کرد که در خطبه‌های نماز جمعه 20 مرداد از رفتار اخیر پلیس انتقاد کرده بود.
ماموستا ملا قادر قادری در عین حال تاکید کرده بود که 'بنده مردم را هم در ایجاد این حوادث غم‌ انگیز بی‌گناه نمی‌دانم زیرا وقتی‌ باری را حمل می‌کنید یا قاچاق است و یا قاچاق نیست؛ اگر قاچاق نیست چرا به ایست مأموران توجه نمی کنید؟ و اگر قاچاق است خودتان مهم تر از باری هستید که حمل می‌کنید؛ روز روشن در جاده آسفالته حمل قاچاق عقلانی نیست و باید مردم ما هم تجدید نظر کنند.'
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در واکنش به انتقاد امام جمعه پاوه گفت: اظهارنظر هر مسئول و شهروندی محترم و قابل پیگیری است و اگر خطایی از پلیس سر زده باشد، حتما آن را دنبال خواهیم کرد.
به گفته او 'ملاک پلیس قانون است و ماموریت های قانونی بر مبنای نظر افراد تعطیل نمی شود.'

** نان کوله بری بر سر سفره 42 هزار خانواده کرمانشاهی
طبق آماری که اسدالله رازانی،‌ استاندار کرمانشاه در دی ماه 95 اعلام کرد: از محل فعالیت کوله بری حدود 65 میلیارد ریال درآمد حاصل شده که این مبلغ به حساب 42 هزار خانوار مرزنشین استان به تناسب فعالیت های صورت گرفته در هر شهرستان واریز شده است.
به گفته او 'در مجموع از محل حساب درآمدهای کوله بری به طور متوسط به حساب هر خانوار مرزنشین 1.5میلیون ریال واریز شده است.'
کوله بری برای مرزنشینان بیکار حکم زندگی را دارد؛ هر چند با این کار سهم موثری هم در تولید، تجارت، تثبیت جمعیت مرزنشین و توسعه پایدار ایفا می کنند.
در این میان اما مافیای 'تجارت سیاه' که در قاچاق سالانه میلیاردها دلار کالا نقش دارند، فرصت را برای سوءاستفاده از مرزنشین ها فراهم دیده اند.
آنان در قالب کوله بری اقدام به وارد کردن کالاهای غیرمجاز در حجم انبوه و از مرزهای غیررسمی و مسیرهای فرعی می کنند؛ کالاهایی که از مشروبات الکلی و لوازم خانگی تا سلاح را شامل می شود.
حجم این قاچاق شاید در مقابل قاچاقی که در نتیجه روابط پشت پرده وارد کشور می شود، زیاد نباشد اما استمرار آن اهمیت ویژه ای دارد.
بنابر اعلام سردار امان اللهی از ابتدای سال 96 تاکنون 180 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد رشد داشته است.
به گفته او تمرکز پلیس در این حوزه بر مقابله با قاچاق باندی و گسترده است.

 

خبرنگار:عبدالله الماسی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد