در مراسم بزرگداشت مقام معلم،

ماموستا قادری: تشکر از والدین فکری و فرهنگی یک ضرورت است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296076|00:16 - 1396/02/14
نسخه چاپی
 ماموستا قادری: تشکر از والدین فکری و فرهنگی یک ضرورت است
ماموستا قادری در مراسم بزرگداشت مقام معلم، تکلیف الهی برای اظهار تشکر از دو قشر را یادآور شدند و گفتند: خداوند بزرگ و مهربان بر ما امر فرموده است که همواره از دو مؤثر در زندگی خود تجلیل کنیم، اول خداوند بزرگ که خالق ماست و دوم پدر و مادر که ما را پرورش و سبب رشد و بالندگی ما هستند؛ و همان‌طور که اظهار تشکر از والدین لازم است، تشکر از والدین فکری و فرهنگی هم یک ضرورت است.

به گزارشهزارماسولهروز چهارشنبه 13/ اردیبهشت/ 96 حاج ماموستا ملا قادر قادری  در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در سالن امام خمینی (ره) برگزار گردید، طی سخنانی حول سه محور «۱- چرا باید از معلمین تجلیل شود؟ ۲-اگر باهم نباشیم ضرر خواهیم کرد ۳-ما و انتخابات» به بحث پرداختند و ضمن تبریک هفته و روز معلم به کلیه فرهنگیان و دانش آموزان، عنوان کردند: شما معلمین عزیز، معلم علم و دانش، فکر، اخلاق، تربیت و سیاست هستید. بنده این توفیق را به یکایک شما خواهران و برادران تبریک عرض می‌کنم و یاد رهبر فکری مخلص و سرباز و روشنگر حوزه و دانشگاه، استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌دارم.

 

امام‌جمعه پاوهتکلیف الهی برای اظهار تشکر از دو قشر را یادآور شدند و گفتند: خداوند بزرگ و مهربان بر ما امر فرموده است که همواره از دو مؤثر در زندگی خود تجلیل کنیم، اول خداوند بزرگ که خالق ماست و دوم پدر و مادر که ما را پرورش می‌دهند و سبب رشد و بالندگی ما هستند؛ و همان‌طور که اظهار تشکر از والدین لازم است،تشکر از والدین فکری و فرهنگی هم یک ضرورت است.

 

ماموستا قادریدر ادامه به مصائب دنیای اسلام و سایه وحشت‌بار جنگ بر ممالک اسلامی اشاره کردند و گفتند:امروزه هر شبکه‌ای را مشاهده می‌کنیم و به هر فضای مجازی سر می‌کشیم اکثریت اخبار آن‌ها در خصوص جنگ است. پس ما هم مستقیم یا غیرمستقیم درگیر جنگی بی خاتمه و بی‌نتیجه و مصائب عدیدۀ دنیای اسلام در خاورمیانه هستیمکه قطعاً این جنگ در روحیه و فکرِ خواهران و مادران و فرزندان و خانواده ما بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

 ویافزودند: این یک امر طبیعی استوقتی جنگ شد، اقتصاد جامعه فلج می‌شوند، نصیحت علما کم تأثیر خواهد بود و معلمین نیز مجالی برای عرضه توجیهات ندارند.

 

 امام‌جمعه پاوهدر ادامه به امنیت فیزیکی و اجتماعی کشور و منطقه اشاره کردند و گفتند: امروزه در سایه زحمات شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و دوستان عزیز در سپاه، امنیت فیزیکی در جامعه ما وجود دارد. اما آنچه امروزه جامعه ما را به چالش کشانده است، امنیت اجتماعی و مشکلات اخلاقی در خانواده‌هاست، که ریشۀ این مسائل منتهی به اختلافات خانوادگی و عدم قناعت زنان با مردان و طلاق‌های فراوان در محاکم و ترویج بدحجابی و عرضۀ مواد مخدر، معاملۀ بی‌شرمانۀ قرص‌های روان‌گردان و ... است.

 

 ایشانبه نقش روحانیون و معلمین در ایجاد امنیت اجتماعی اشاره کردند و گفتند: همان‌طور که دوستان نظامی و انتظامی و امنیتی با تهدیدات و مسائل تندروی و ناامنی برخورد می‌کنند و دراین‌باره مسئول هستند،ما روحانیون و فرهنگیان نیز مسئول حفظ امنیت اجتماعی هستیمو لازم است ما در مساجد و شما معلمین عزیز در کلاس‌های درس افراد جامعه را تربیت و توجیه کنیم.

 

ماموستا قادریدر ادامه به وضعیت خاص اقلیمی پاوه اشاره کردند و گفتند:وجود سد داریان و طبیعت زیبای خدادادی اورامانات از عواملی هستند که می‌توانند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال بسیار مفید باشند و زمانی از این موقعیت‌های خدادادی می‌توانیم استفاده کنیم که جوانان ما درصحنه حضور داشته باشند و بدون حضور و اراده و اقدام، ترقی و تعالی میسور نیست.

 

ایشاندر بخش پایانی صحبت‌های خود بهمسئله انتخاباتپرداختند و گفتند: انتخابات در هر نظامی اعم از کمونیستی، سرمایه‌داری، لیبرالی و اسلامی نمایش حضور مردم و یک نوع همایش سیاسی و نشان‌دهنده اقتدار یک کشور است.

 

ماموستا قادریگفتند:در جمهوری اسلامی ایران که جمعیتی چندمیلیونی یک نفر را به‌عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب می‌کنند انتظار این است آثار این انتخابات و تغییر، در جامعه مشهود باشد نه ‌تنها منجر به تغییر فرد باشد.

 

امام‌جمعه پاوهشرکت در انتخابات را نشانه شور و شعور مردم دانستند و گفتند:ما باید در انتخابات شرکت کنیم و به فردی بااستعداد که بتواند به مردم و انقلاب خدمت کند و وضع معیشت مردم را بهبود ببخشد و در دیپلماسی و سیاست خارجی نیز موفق عمل کند، رأی بدهیم.

 

فرماندار شهرستان پاوه نيز در اين مراسم ضمن تبريك هفته معلم اظهار كرد: در طول تاريخ همواره ما درگير مشقت و سختي هاي فراواني در اعصار و دوره ها بوده و هستيم در هر دوره اي شخصي به مشكلات و گرفتاري هاي جامعه رسيده است.

 

پرويز ايده پور افزود: در 1400 سال پيش به امر خداوندپيامبر بزرگوار اسلام منصوب مي بود و معلم بزرگ بشريت مي شود و در ادوار بعدي معلم هايي هم روش آموزش را در پيش مي گيرند و هر معلمي به اهتزاي زمان خويش يك هديه را اهدا مي كند.

 

وي گفت: ما امروز در جامعه اي زندگي مي كنيم كه همه ما مفتخريم كه روزي در كلاس هاي درس معلمين حضور يافته ايم اما اموزش و پرورش راز موفقيت ماندگار بشريت بوده است و امروز هيچ راهي براي نجات بشر جز آموزش وجود ندارد.

 

وي ادامه داد: شايد كوتاهي هايي از جانب ما مسئولين در جامعه نسبت به مقام معلم روي داده باشد، اما اين نمي تواند از ارزش زحمات معليمن كشور بكاهد.

 

وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتی که برای دومین سال پیاپی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده استگفت:اقتصاد مقامتی تنها مربوط به ایران نیست،در تمام جهان این مهم مورد تاکید سایر کشورها قرار گرفته است.

 

وي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتی تنها به یک گروه یا قشر خاص مربوط باشد، و این حرف درستی نیست چرا که اقتصاد مقاومتی مربوط به کل جامعه است و همه افراد جامعه در آن ذی سهم هستتند

 

وي افزود: نقش اقتصاد مقاومتي در بدنه كشوري همچون ژاپن، از يك نفر به عنوان اختراع ماشين هاي هوندا، حمايت لازم صورت مي گيرد، تا امروز در سطح جهان، به عنوان كارخانه هاي مهم دنيا از آن ياد كنند.

 

وي گفت: اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال فلسفه بسيار مهم و گران بهايي است كه بايد در عرصه عمل به عنوان تئوريهاي علمي و آئين هاي اجرايي تلفيق شوند تا بتوانيم موفق شويم و در غير اين صورت راه به جايي نخواهيم برد.

 

وي گفت: در سند چشم انداز توسعه، شهرستان پاوه را به عنوان شهرستان گردشگري ديده اند.

 

ایده پوربه اجرای ساخت سد داریان و سد هیروی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت:با توجه به طبیعت خدادادی که خداوند به منطقه پاوه داده است آیا نمیشود با ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد کرد؟ آيا نمي تواند چاره اي براي توسعه شهرستان داشته باشيم.؟

 

وي گفت: لذا در حوزه گردشگري بايد بيش از پيش با همكاري معلمان و صاحب نظران كار كنيم .

 

وي به نقش مهم صنعت گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت:با همت و نقش آفرینی شما اساتید بزرگوار نیاز است با سرمایه گذاری و با برنامه ریزی بتوانیم این صنعت را در منطقه گسترش دهیم.

 

در ادامه دكتر سلمان محمدي، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه نيز در سخناني به ارائه گزارش عملكرد اموزش و پرورش استان در چند سال اخير پرداخت.

 

خواندن درس نيايش، آخرين درس فارسي كلاس اولي ها هم به طور همزمان ، از ديگر برنامه هايي بود كه در اين مراسم اجرا گرديد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد