اخوان‌فرد:

شورای نگهبان تنها مفسر امین قانون اساسی اس

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 14296|11:03 - 1392/03/03
نسخه چاپی
هزارماسوله:رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد با بیان اینکه شورای نگهبان تنها مفسر امین و اصیل قانون اساسی است، گفت: اگر قانونمداری را زمانی انجام دهیم که قانون موافق نظر ما باشد، هنر نیست.
  بر اساس اصل 115 قانون اساسی تعیین صلاحیت کاندیداها بر اساس رجال سیاسی و مذهبی بودن، تابع ایران، مدیر و مدبر بودن، سابقه سیاستمداری، امانت‌داری و مؤمن بودن است و شورای نگهبان نیز بر طبق اصل 99 باید صلاحیت افراد را با توجه به این موارد احراز کند.

وی افزود: برخی نقادی‌ها و اعتراضات از داخل و خارج مطرح می‌شود به طوریکه حتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با الفاظ غیرمتعارف در عرصه دیپلماتیک به شورای نگهبان ایران اعتراض کرده است.

اخوان‌فرد اظهار داشت: به آنانی که خود را طرفدار دموکراسی می‌دانند بگویید که شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی تأئید شده مردم ایران است و قانون تصویب شده این شورا به ملت ایران مربوط است نه به وزارت خارجه آمریکا.

رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد افزود: در سال 88 نیز ایستگاه‌‌های سخن‌پراکنی غرب با حرکت سازمان‌یافته علیه نظام و شورای نگهبان عمل کردند.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که عده‌ای اعلام می‌کنند قانون‌مداری معیار است و در این حد که قانون‌مداری را اصل مبنایی در کشور به تأسی تعالیم دین، قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری می‌دانند خوشحالیم ولی احترام و تبعیت از قانون باید اجرایی شود.

اخوان‌فرد عنوان کرد: بزرگی بزرگان در زمانی است که تبعیت و پذیرش رأی قانون را حتی در موارد مخالف خود را دارند و اینکه در موارد موافق تابع قانون باشیم، هنر نیست.

وی گفت: این موارد با آفاتی مواجه می‌شود که از بزرگان کشور اینطور انتظار نمی‌رود بلکه انتظار داریم اقدام بزرگان بر اساس عمل صالح باشد.

رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد گفت: ما در شرایطی هستیم که اولویت امور در پذیرش نظم است و باید با توجه به موضع‌‌گیری‌های دشمنان، بسیار دقیق و موشکافانه عمل کنیم و بدانیم که باید به آنچه دشمن از آن حمایت می‌کند، حساس باشیم.

وی افزود: رعایت اخلاق در جامعه به خصوص اخلاق سیاسی در این مقطع مفهوم می‌یابد و ما باید بدانیم شورای نگهبان تنها مفسر اصیل و امین قانون اساسی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد